55۔ احمدیت1؎

بخار
دل صفحہ141۔149

55۔
احمدیت1؎

مِل گئی جس کو احمدیت ہے
اُس پہ حق کی کمال رحمت ہے
دِل میں تیری اگر مَحبت ہے
ساتھ ہی رُعب کی بھی ہیبت ہے
ذات ہے ایک بے حساب صِفات
تیری وَحدت میں رنگِ کثرت ہے
اتنی مخلوق ۔سب میں تیرا نُور
یعنی کثرت میں شانِ وَحدت ہے
ہر طرف ہے تُو ہی نظر آتا
جلوۂِ حُسن کی وہ شِدّت ہے
خوان پر تیرے دوست اور دُشمن
کھا رہا ہر طرح کی نعمت ہے
کفر و عِصیاں کی مجھ میں ہے عِلَّت
عفو غُفران تیری عادت ہے
ساری خوشیاں ہیں وصلِ جاناں میں
ورنہ دوزخ ہے اور حسرت ہے
ہے ہدایت اُسی کی جانِب سے
ورنہ چاروں طرف ضَلالت ہے
کُن کہا اور بَپا ہوا عالَم
یہ اِرادے کی اُس کی قُدرت ہے
ہے وُجودِ حکیم یوں ثابِت
کہ نِظام جہاں میں حِکمت ہے
ایسے معبود سے خدا کی پناہ
جس کا بیٹا ہے اور عورت ہے
جب وہ مصروفِ عیش و عشرت ہو
پھر ہمارے لئے قِیامت ہے
اُس کو کیونکر کہیں گے پرمیشر
خَلق تک کی نہ جس میں طاقت ہے
جان سے مار دیں جسے دشمن
کیا خدائی کی یہ عَلامَت ہے
ہو جو مُحتاج روح و مادہ کا
یہ بڑائی نہیں ہے ذِلَّت ہے
جو نہ ہو اِک کُمہار سے بڑھ کر
ایسے ایشرؔ کی کیا ضرورت ہے
1 پہلے ایڈیشن میں اس نظم کا
عنوان تھا ”ہے”۔ مگر حضرت میر صاحب نے بعد میں اس عنوان کو بدل کر ”احمدیت” رکھا
تھا۔
۔۔۔۔۔۔۔۔۔۔۔۔۔۔۔۔۔۔۔۔۔۔۔۔۔۔۔۔۔۔۔۔۔۔۔۔
حق تعالیٰ کی دوستی کا نِشاں
اُس کی تائید اور نُصرت ہے
ہمکلامی ہو اپنے مالِک سے
یہ غُلامی کی اپنی غائِت ہے
ہو کے معشوق بات تک نہ کرے
یہ تو بالکل خلافِ فِطرت ہے
اُس کی کرسی کا، عرش کا مطلب
علم ہے اُس کا اور حکومت ہے
شرکِ اسباب ترک کر اے یار!
سب سے مخفی یہی نَجاست ہے
جس کا کھانا اُسی پہ غُرّانا
کفر سَو لعنتوں کی لعنت ہے
میں جو ہو جاؤں تجھ سے خود راضی
یہ رَضا کی تِری عَلامَت ہے
میری بد عملیوں میں سب سے بُری
میرے محسن! تِری شِکایت ہے
مجھ کو کیا عُذر واپسی میں ہے
میری ہر شَے تِری اَمانَت ہے
ہے زباں ایک ۔شکر ہو کیونکر
چار سُو یاں ہُجومِ نِعمت ہے
بے دُعا کے ہیں کام سب پِھیکے
مانگنے میں عجب حَلاوت ہے
مانگنا اپنے رَبّ سے ہے عزّت
مانگنا آدمی سے ذِلّت ہے
اصل مذہب خدا شناسی ہے
نہ کہ اخلاق اور مُرَوَّت ہے
جو نہ تازہ نِشان دکھلائے
ایسے مذہب کی کیا ضرورت ہے
ایسے ایمان کا خدا حافِظ
جس کی قِصّوں پہ سب عمارت ہے
عیشِ دنیائے دُوں دَمے چند است
عیشِ عُقبیٰ ہی بے کدُورت ہے
دِل رہے گرم عشقِ مولیٰ سے
سب سے بڑھ کر یہی ولایت ہے
۔۔۔۔۔۔۔۔۔۔۔۔۔۔۔۔۔۔۔۔۔۔۔۔۔۔۔۔۔۔۔۔۔۔۔۔
رَبّ کا منوانا، وحی پہنچانا
نام اس بات کا رِسالَت ہے
کثرتِ غیب کثرتِ اِلہام
بس یہی چیز تو نَبُوَّت ہے
۔۔۔۔۔۔۔۔۔۔۔۔۔۔۔۔۔۔ق۔۔۔۔۔۔۔۔۔۔۔۔۔۔۔۔۔۔
ورنہ تھوڑا بہت تو ہر انسان
پاتا اس چاشنی کی لذّت ہے
اِنتظامِ جماعتِ نَبَوِی
نام اس کام کا خلافت ہے
آسمانی کرنٹ CURRENT مل جائے
اس لئے فرض ہم پہ بیعت ہے
رنگ میں مصطفےٰؐ کے ہو رنگین
تب ہی تُو لائقِ شَفاعت ہے
کشتئِ نوحؑ میں جو ہے تعلیم
بس وہی مَغزِ احمدیت ہے
جو جماعت کہ ہو فنا فیِ الشّیخ
در حقیقت وہی ”جماعت” ہے
کیوں نہ مُشتاق ہُوں میں جنت کا
وہ مِرے باپ کی وِراثَت ہے
آدمی کیوں کیا گیا پیدا
اس کا مقصد فقط عِبادت ہے
شکل کو دیکھ کر نہ ہنسنا تُم
وہ تو اللہ میاں کی صَنعَت ہے
رُوح کا حُسن جس پہ ہے مَوقُوف
وہ حقیقت میں تیری سیرت ہے
اَبْشِرُوا قبلِ مرگ جو نہ سُنے
زندگی اُس کی سب اَکارَت ہے
کیا مبارَک وہ قَلب ہے جس میں
درد ہے، عشق ہے، محبت ہے
آگے آگے بڑھے چلو پیارو!
حَرَکَت ہی میں ساری بَرَکَت ہے
ہے مُعَزَّز وہی حقیقت میں
آسمانوں پہ جس کی عِزَّت ہے
آدمی ہر طرح سے ہے کمزور
اس پہ شاہِد ہماری فِطرت ہے
خاکساری بھی ہے جِبِلَّت گو
پر طبعیت میں سخت عُجلَت ہے
گرچہ تقویٰ کی ہیں بہت شاخیں
سب سے بڑھ کر جو ہے وہ عِفَّت ہے
۔۔۔۔۔۔۔۔۔۔۔۔۔۔۔۔۔۔۔۔۔۔۔۔۔۔۔۔۔۔۔۔۔۔۔۔
مسئلہ ہے یہ اک’ شریعت کا
جملہ اشیاء کی اصل حِلَّت ہے
ہو زِیاں جس میں فائدے سے سِوا
اُس پہ فتوٰئ اِثم و حُرمَت ہے
جب کسی کا بُرُوز آ جائے
جان لو یہ اُسی کی رَجعَت ہے
ہے اَقِیْمُو الصَّلوٰۃ کا
مطلب
کہ فریضہ یہ باجماعت ہے
احمدیت کا اَوّلین اُصول
ترکِ دنیا ہے، دیں کی خدمت ہے
جب مُقَدَّم ہو دین، دنیا پر
پھر تو دنیا ہی بے حَلاوَت ہے
مر گئی روح ایسی اُمت کی
جس میں باقی نہیں نَبُوَّت ہے
جس میں فیضان یہ رہا جاری
نام اُس کا ہی ”خیرِ اُمَّت” ہے
رسم کو توڑ – رسم ہے باطِل
تیرا لیڈر فقط شریعت ہے
رَنج اور خوف سے ہوئے آزاد
مومنوں کو یہاں بھی جَنَّت ہے
ساری قُربانیاں ہیں ایماں سے
اس میں مخفی عجیب قُوَّت ہے
نیکی جب ہے کہ ساتھ ہو نِیَّت
ورنہ وہ صرف رسم و عادت ہے
دِل کی سب حالتوں میں ہے اَفضَل
رِقَّتِ قلب کی جو حالت ہے
۔۔۔۔۔۔۔۔۔۔۔۔۔۔۔۔۔۔۔۔۔۔۔۔۔۔۔۔۔۔۔۔۔۔۔۔
ایک سے ایک بڑھ کے ہیں اَخلاق
صِدق کو سب پہ اک فضلیت ہے
لَغو گوئی اگر حماقت ہے
خامشی بھی دلیل نَخوت ہے
تُرشروئی بھی اِک تَکَبُّر ہے
مسکرانا بھی اک سَخاوَت ہے
حد سے زیادہ جو ہووے سنجیدہ
یہ تو بیمارئ یَبُوسَت ہے
جو کہے کچھ ۔مگر کرے کچھ اور
یہ شَقاوَت کی اک عَلامَت ہے
بات سادہ ہو یہ فَصاحت ہے
دِل میں گُھس جائے یہ بَلاغَت ہے
کر مصیبت میں بھی خدا کا شکر
گر تجھے حق سے کچھ مَحبت ہے
پہلے نِیَّت دَرُست کر اپنی
کہ مُقَدَّم عمل پہ نِیَّت ہے
حق کے تُجھ پر ہیں جس قدر اِنعام
اُن کا گِننا بھی اک عِبادت ہے
اپنے ہر دُکھ کو تُو سزا نہ سمجھ
بعض زَحمت ہے بعض رَحمت ہے
رُوح ہر جا ہے جسم کی مُحتاج
یہ نہ ہو گر تو پھر وہ مَیتَت ہے
قبر ہو، حشر ہو، کہ ہو جنت
ہر جگہ جسم کی ضرورت ہے
جسم کے ساتھ ہیں یہ جملہ حواس
ورنہ پھر درد ہے، نہ راحت ہے
میری فطرت ہے طالِبِ لَذَّت
اس لئے میرا اجر جنت ہے
بات سچ ہو ۔ مگر ہو دِل آزار
پیٹھ پیچھے کہو تو غیبت ہے
لوگ کہتے ہیں پر جسے غِیبت
وہ تو بُہتان اور تُہمت ہے
جو مُنافِق ہو، اُس کی باتوں سے
آتی مومن کو اک عَفُونَت ہے
ہوں ہزاروں کِرامتیں بےشک
سب سے مقبول اِستِقامت ہے
ہے مُساواتِ مرد و زَن دھوکا
مرد کو ہر طرح فَضِیلَت ہے
کثرتِ ازدواج ہے لازِم
ورنہ پھر ووٹروں کی قِلَّت ہے
کیمیائے سَعادتِ اَرواح
انبیاء اولیاء کی صُحبت ہے
ہر جماعت میں ہوتی ہے اک رُوح
نام جس کا دلوں کی وحدت ہے
جونہی وحدت گئی، شکست آئی
پھر نہ ہے رُعب اور نہ طاقت ہے
۔۔۔۔۔۔۔۔۔۔۔۔۔۔۔۔۔۔۔۔۔۔۔۔۔۔۔۔۔۔۔۔۔۔۔۔
پڑھ کے قرآن جو نہ روتا ہو
اُس کے دِل میں بہت قَساوَت ہے
روح کی جان ہے خوشی دِل کی
جسم کی جان اُس کی صحت ہے
پیٹ خالی ہو جس کا، وہ پاتا
کشف و الہام کی حَلاوَت ہے
پیشگوئی ہو جس سے اک پوری
سب میں سچی وہی رَوایَت ہے
صرف لوگوں کے ڈر سے ترکِ گناہ
دہریت کی یہ اک عَلامت ہے
جیسے پیسے روپے کی ہے چوری
ویسے ہی آنکھ کی خِیانَت ہے
کار آمد ہیں علم دو ہی فَقَط
ایک مذہب دُوُم طبابت ہے
مہدئؑ وقت و عیسٰئؑ دَوراں
اُس سے وابستہ اب ہدایت ہے
ہو چکی تھی خدا شناسی گُم
مل گئی پھر، یہ اُس کی بَرَکت ہے
جس حکومت کی ہو رعایا تُو
اُس کی لازِم تجھے اِطاعت ہے
احمدی ہی اِمام ہو تیرا
ورنہ ضائِع تیری عِبادت ہے
اپنی لڑکی نہ غیر کو دیجو
گر تجھے کچھ بھی دِیں کی غیرت ہے
جو جنازہ پڑھے مُخالف کا
اُس پہ افسوس اور حسرت ہے
تیرے اِیمان کا جو ہے معیار
جانِ من! وہ تری وصیت1؎ ہے
بعد مرنے کے گر نہ ہو فردوس
زندگی ساری بے حقیقت ہے
۔۔۔۔۔۔۔۔۔۔۔۔۔۔۔۔۔۔ق۔۔۔۔۔۔۔۔۔۔۔۔۔۔۔۔۔۔
نَو برس میں ضرور پیدا ہو
یہ خدا کی بتائی مُدَّت ہے
تین صدیوں میں مُصلِح موعود
یہ محمد علی کی جِدَّت ہے
۔۔۔۔۔۔۔۔۔۔۔۔۔۔۔۔۔۔۔۔۔۔۔۔۔۔۔۔۔۔۔۔۔۔۔۔
جنگ طاعون زلزلے دیکھے
پھر بھی عبرت نہیں ہے غفلت ہے
بُغضِ احمدؑ ۔عدواتِ محمودؔ
یا شرارت ہے، یا حَماقت ہے
جنگِ یاجُوج حملۂ ماجُوج
ایک برپا ہوئی قِیامت ہے
آگ، گو لگ رہی ہے دُنیا میں
قادیاں میں نُزولِ رحمت ہے
مر کے جوہر کُھلیں گے انساں کے
موت کی اس لئے ضرورت ہے
موت کا دن ہے یومِ قُرب و وِصال
جیسے ہوتی عُروس رُخصت ہے
سارے جاڑے کمر میں ہے زُناّر2؎
یہ مِرے کُفر کی عَلامت ہے
کیوں ابھی سے نہ حق کے ہوجائیں
آخر اُس کی طرف ہی رِحلت ہے

اے خداوندِ من، گناہم بخش
ورنہ اپنے لئے ہلاکت ہے
سوئے درگاہِ خویش راہم بخش
یہ ترا فضل اور کِرامت ہے
دِلستانی و دِلربائی کُن
دِلبروں کی یہی عَلامت ہے
بہ نگاہے گرہ کُشائی کُن
لُطف فرما ۔ تِری عِنایت ہے
روشنی بخش در دِل و جانم
ورنہ اندھیر اور ظُلمت ہے
پاک کُن از گناہِ پِنہانم
میرے آقا! بہت نَدامت ہے
در دو عالَم مرا عزیز تُوئی
بس کہ اِحسان بے نِہایت ہے
وانچہ می خواہم از تو نیز توئی
تاکہ جاری رہے ۔ جو نعمت ہے
رحم کر، رحم کر، مِرے پیارے
تُو ہی جانی ہے، تُو ہی جنت ہے
1؎ یعنی بہشتی مقبرہ کی وصیت۔        2؎ میں جاڑے بھر ایک گرم جُبّہ پہنتا ہوں جس
میں بجائے بٹنوں کے ایک رسی ہوتی ہے جس سے وہ بندھا رہتا ہے۔ اسے
Night gown بھی کہتے ہیں۔ اس رسّی کو میں نے زُناّر
کہا ہے۔
اخبار الفضل جلد 8 ۔6جنوری 1921ء

اپنا تبصرہ بھیجیں